Blar i Brage NMBU på forfatter "Iversen, Elisabeth"
-
A Bit More than a Fly on the Wall: Roles and Responsibilities in Design-Based Research
Iversen, Elisabeth; Jonsdottir, Gudrun (Journal article; Peer reviewed, 2018) -
A scoping review of research on school-based outdoor education in the Nordic countries
Remmen, Kari Beate; Iversen, Elisabeth (Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Gjennomføring av uteundervisning i naturfag ved bruk av et didaktisk undervisningsdesign
Iversen, Elisabeth (PhD Thesis;2018:74, Doctoral thesis, 2018)I denne avhandlingen utforskes uteundervisning i naturfag på videregående trinn. Uteundervisning kan være et nyttig innslag til naturfagundervisningen. Store deler av eksisterende forskningskunnskap om uteundervisning i ... -
Hvordan øve kompetanser for bærekraftig utvikling ved hjelp av utforskende arbeidsmåter i biologi?
Espen, Margrethe (Master thesis, 2019)Med Kunnskapsdepartementets varslede inkludering av temaet bærekraftig utvikling i Fagfornyelsen ønsket jeg å være med på å utvikle praksisnær kunnskap om Utdanning for bærekraftig utvikling (UBU), og som lærerstudent ... -
Interactions between European minnow (Phoxinus phoxinus) and brown trout (Salmo trutta) in a subalpine lake 40 years after the minnow establishment.
Iversen, Elisabeth (Master thesis, 2011-10-14)The aim of this study is to clarify the interaction between European minnow (Phoxinus phoxinus) and brown trout (Salmo trutta), in the subalpine lake, Øvre Heimdalsvatn, with special emphasis on habitat use and diet between ... -
Uteundervisningens muligheter og begrensninger : læreres og skolelederes ulike syn på rammene for uteundervisning i naturfag og biologi på videregående trinn
Prestkvern, Bendik Ruden (Master thesis, 2022)Uteundervisning er en lite brukt metode i norske videregående skoler, samtidig er skolenes nærområder en av de største ubrukte ressursene lærere og skoleledere har, særlig i fag som naturfag og biologi. Hvorfor er ...